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La rencontre des Ombuds/ Where ombuds meet

Ombuds are connected around the world

FR & EN | 1 min

ENOHE / AOUCC Conference virtuelle du 21 et 22 septembre 2021

La conférence virtuelle de ENOHE /AOUCC a su regrouper des ombudsman des quatre coins du monde en leur proposant des séances interactives et stimulantes. Notre travail est solitaire. Quel plaisir de se retrouver ensemble et de partager nos connaissances et savoir-faire. 

Stimulant d’écouter les présentateurs discuter de l’après pandémie, l’impact sur nos pratiques et dans notre environnement de travail, notre capacité de s’adapter au changement et de surmonter les défis,  les limitations “de se propulser dans le futur pour voir ce que nous prédit notre boule de cristal.”

Une des conférences qui m’a interpellé concerne la valeur que l’on donne au travail  d’un ombudsman. Comment évaluer la valeur: d’un point vu quantitatif et qualitatif, contractuel à temps plein ou temps partiel, selon les principes de sa pratique: indépendance, impartialité, la confidentialité, et plus.  

Je vous relance: comment évaluez-vous la valeur d’un Ombudsman? 

– Julie Boncompain

ENOHE/ACCUO Virtual Conference – September 21 & 22, 2021

The recent ENOHE / ACCUO virtual conference brought together ombuds from all over the world to engage in interactive and stimulating sessions around the theme: “Looking Forward: The Role of the Ombuds in Post-COVID Recovery.” At times, ombuds work can be lonely (higher education ombuds offices are offices of 1 or just a few!). It was great to gather virtually, to laugh, to challenge, and to share our knowledge and know-how.

It was invigorating to listen to presenters discuss the impact of the COVID-19 pandemic on ombuds practices and the higher education work environment, our ability to adapt to change and overcome challenges, and to try imagine through  “A glimpse into the post-COVID crystal ball, ”how ombuds offices might be contributing value on their campuses (Heather’s presentation!).

Several presenters talked about the value of an ombuds office – quantitative and qualitative considerations, whether an ombuds is full-time, part-time, internal or on contract, and how value is linked to the ombuds standards of practice: independence, impartiality, confidentiality, and informality.

I’m curious – how do you assess the value of an ombuds?

– Julie Boncompain