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Who’s to say what’s fair?
Many times, that responsibility falls to an Ombuds (aka. Ombudsperson, Ombudsman). An Ombuds is a centuries-old role, which still retains an air of mystery despite world-wide integration within government, universities and colleges, and the private sector. Ombuds live and breathe conflict resolution every day – using training and experience to identify individual and systemic unfairness and playing a critical role in helping institutions to live up to standards of fairness in how policies are applied, how decisions are made, and how people feel they are being treated. Committed to the principles of independence, impartiality, and confidentiality, ombuds work to resolve current complaints and prevent future unfairness.
In our blog Fair Comment, we will share our thoughts on fairness and the ombuds profession and invite you to add your own insights. We come at this from theoretical, practical, and philosophical angles, with an enthusiasm for open dialogue about the joys and challenges of working in the field of fair play. In our first series, Heather examines the ways that academic ombuds provide value to their institutions.
Welcome to our blog! Brent, Heather, & Julie
Qu’est-ce qui est juste et équitable?
Souvent, nos organisations se tournent vers l’ombudsman (synonyme ombuds, protecteur du citoyen, protecteur des droits, conciliateur). Malgré une intégration depuis plusieurs décennies au niveau local et international dans le milieu universitaire, collégial, gouvernemental et au sein de sociétés privées, nous demeurons peu connus en travaillant en arrière plan. Nos compétences et années d’expérience nous permettent d’accompagner nos clients afin qu’ils puissent rapidement identifier et rechercher des solutions pour prévenir et régler des différends individuels et systémiques. Nous collaborons avec nos clients afin de nous assurer que leurs politiques et processus décisionnels et mécanismes de règlement sont justes et équitables. Attachés aux principes d’indépendance, d’impartialité et de confidentialité, les ombudsman s’efforcent de résoudre les plaintes en cours et de prévenir de futures injustices.
Dans notre blogue Un Mot : Équité, nous partagerons nos réflexions sur l’équité et la profession d’ombudsman et nous vous inviterons à ajouter vos propres idées. Nous aborderons les thématiques sous des angles théoriques, pratiques et philosophiques. Dans notre première série, Heather examinera les façons dont les ombudsman apportent de la valeur à leurs institutions.
Bienvenue sur notre blogue ! Brent, Heather et Julie